header-image

Dokumentide korrastamine ja kasutusload

Kinnisvara müügiks või üürimiseks ette valmistades on sageli võimalik avastada, et see, mis on paberil või registrites ja see, mis on reaalselt püsti, ei lähe kokku.

Oma osa selles on asjaolul, et riik ja kohalikud omavalitsused hakkasid alles 2015. aastal tõsisemalt suhtuma, sellesse, et hooned ja nende andmed omavahel vastavuses oleksid. Viimane kord enne seda kui sellisesse asja tõsiselt suhtuti, oli 1980. aastate keskpaik, enne Glasnosti. Ajavahemikul 1987-2015 läksid läbi igasugused imeasjad ning kõik tollased vajakajäämised tuleb tänastel omanikel likvideerida kui on soov oma kinnisvara müüa või üürile anda.

Müüa või üürida saab ainult seda mis on dokumentaaselt tõestatav. Kui registris on 60m2 aga reaalselt 80, siis müügi või üürlepingut 80-le ruutmeetrile tehes saab ostja registrist puuduoleva eest raha tagasi nõuda.

Lahepere Kinnisvaras oleme sellisest ajaloost teadlikud ja oskame selliste probleemide võimalusega arvestada. Seetõttu oleme valmis abistama nii vanemate kui uuemate ebaseaduslikult ehitatud hoonete registrissekandmisega kui teostatud ümberehituste seadustamisega. Et olemasolevad andmed vastaks tegelikkuses eksisteerivatele ehitistele ja ehitised oleks ohutud kasutada ja neid oleks probleemideta võimalik müüa või üürida.

Kui teil on kahtlusi, et müüdava (või ka ostetava) ehitise dokumentatsioon on ebatäielik või ei vasta tegelikule olukorrale, võtke meiega ühendust! Leiame kindlasti lahenduse või saame nõustada edasiste sammude osas.